Nieobsługiwana przeglądarka
Przeglądarka internetowa, której obecnie używasz, nie jest już wspierana i w związku z tym funkcje tej strony mogą nie działać zgodnie z oczekiwaniami. Zalecamy aktualizację do aktualnie obsługiwanej przeglądarki (takiej jak Chrome, Edge lub Firefox), aby poprawić bezpieczeństwo, szybkość i ogólne wrażenia.
Kluczowe cechy
Ten opis został przetłumaczony automatycznie z języka angielskiego - Oryginalną wersję zobacz tutaj
Doepfer A-106-1 X-Treme Filter jest autentycznym odtworzeniem filtra w stylu MS20, zapewniającym dokładną charakterystykę brzmieniową z dodatkową elastycznością. Mimo, że A-106-1 zapewnia takie samo brzmienie, nie jest zbudowany identycznie, co pozwala Doepfer dodać więcej funkcjonalności i opcji. Oryginalnie zaprojektowany z filtrem dolnoprzepustowym 12dB i górnoprzepustowym 6dB, A-106-1 posiada dwa filtry działające jednocześnie jako górnoprzepustowy i dolnoprzepustowy, co pozwala na jednoczesne korzystanie z dwóch strumieni audio. Wejścia audio dla filtra dolno- i górnoprzepustowego posiadają indywidualne regulatory poziomu z normalizacją wejść, co pozwala na przepuszczenie jednego źródła dźwięku przez oba filtry razem, zapewniając szeroki zakres opcji filtrowania.
Wykraczając poza to, co było możliwe w oryginalnej konstrukcji, zastosowano spolaryzowane wejście górnoprzepustowe, które oferuje możliwość doprowadzenia do każdego z wejść źródeł sygnału o różnej polaryzacji, co otwiera możliwości filtrowania pasmowo-przepustowego. Prawdziwy must-have dla wszystkich projektantów dźwięku i wykonawców live Eurostojak, A-106-1 X-Treme Filter posiada wszystkie narzędzia, których potrzebujesz, aby wyrazić swoją kreatywność, dodając do swoich utworów signature brzmienie vintage crunching filtering.
Numer produktu: 220476
Dzięki dwóm niezależnym wejściom do filtrowania dolnoprzepustowego i górnoprzepustowego, A-106-1 daje Ci pełną kontrolę nad dźwiękami, których potrzebujesz do swoich produkcji, muzyki lub występów na stronie live.
Prosty filtr dolnoprzepustowy można uzyskać poprzez zasilanie wejścia dolnoprzepustowego z poziomem górnoprzepustowym ustawionym na zero. Idealnie nadaje się do tworzenia grzmiących niskich tonów, które dodają wagi cienko brzmiącym dźwiękom wiodącym lub pads, jak również do filtrowania wysokich tonów extreme, aby pomóc usadowić się w miksie, nie brzmiąc przy tym ostro lub krzykliwie.
Prosty filtr górnoprzepustowy można uzyskać, podając sygnał audio do wejścia dolnoprzepustowego lub górnoprzepustowego (wejścia znormalizowane umożliwiają użycie obu wejść, a sygnał będzie przechodził przez oba) i kontrolując poziom górnoprzepustu. Filtr górnoprzepustowy jest idealnym rozwiązaniem w przypadku wykonawców live, umożliwiając odfiltrowanie energii utworu lub instrumentu w celu uzyskania narastającej energii przed opadnięciem. Można go również użyć do dopasowania ciężkich syntezatorów piłowych do gęstego miksu poprzez usunięcie nadmiernej ilości niskich tonów.
Wykraczając daleko poza to, co było możliwe na oryginalnej stronie elementy konstrukcyjne, którą emuluje A-106-1, można nawet tworzyć filtry pasmowo-przepustowe i dolnoprzepustowe. Zaprojektowany z odwróconą polaryzacją wejścia górnoprzepustowego, jeśli oba poziomy filtrowania są dopasowane z identyczną polaryzacją i z niewielkimi lub żadnymi zniekształceniami, można uzyskać unikalne brzmienie filtra typu notch. Filtr pasmowy doskonale nadaje się do stosowania w studiu, gdy chcemy wyeliminować wąski, problematyczny obszar częstotliwości, aby uporządkować dźwięk, nadając mu bardziej profesjonalny i dopracowany charakter.
Odwrotnie, dopasowując ustawienia poziomu i przesyłając sygnały o różnej polaryzacji między filtrem dolno- i górnoprzepustowym, można utworzyć filtr pasmowo-przepustowy. Filtr pasmowo-przepustowy, używany głównie do tworzenia efektów kreatywnych, może tworzyć dźwięki podobne do megafonu lub megafonu, przepuszczając tylko niektóre częstotliwości w wybranym zakresie. Filtr pasmowo-przepustowy idealnie nadaje się do tworzenia dynamicznych projektów dźwiękowych i ekscytujących zmian barwy dźwięku podczas występów na stronie live. Za jego pomocą można skupić się na określonym zakresie częstotliwości i wysunąć go na pierwszy plan, dzięki czemu dźwięki przebijają się przez gęste miksy z wieloma innymi instrumentami.
Jak można się było spodziewać po Doepfer, A-106-1 wykorzystuje oryginalną konstrukcję filtra MS20 i robi z niej użytek. W oryginalnej konstrukcji, poziom wyjściowy jest ograniczony do +/- 0,7V poprzez dwie antyrównoległe diody umieszczone na rezonansie wyjściowym. Doepfer usunął te diody i zastąpił je dwoma pokrętłami CL+ i CL-. Za pomocą tych pokręteł można regulować zachowanie wyjściowe obwodów ograniczających, co pozwala na stworzenie asymetrycznego układu ograniczającego dla uzyskania niepowtarzalnego brzmienia. Czułe poziomy wejściowe audio są idealne do nadania brzmieniu ziarnistego charakteru overdrive, dzięki czemu radykalne, chrzęszczące dźwięki będą słyszalne w całym filtrze przy wzmocnionym sygnale audio i wzmocnionych kontrolkach CL+ i CL-.
Dodatkiem final do tego niezwykle elastycznego i potężnego urządzenia jest wejście insertowe. Wejście to pozwala na umieszczenie innych sygnałów z zewnętrznych źródeł w obwodzie pętli sprzężenia zwrotnego rezonansu. Teraz masz dostęp do rezonansu sterowanego napięciem z VCA lub możesz spróbować swoich sił w eksperymentowaniu z wprowadzaniem do dźwięku efektów modulacyjnych lub czasowych, aby uzyskać niewiarygodne brzmienie.