Nieobsługiwana przeglądarka
Przeglądarka internetowa, której obecnie używasz, nie jest już wspierana i w związku z tym funkcje tej strony mogą nie działać zgodnie z oczekiwaniami. Zalecamy aktualizację do aktualnie obsługiwanej przeglądarki (takiej jak Chrome, Edge lub Firefox), aby poprawić bezpieczeństwo, szybkość i ogólne wrażenia.
Kluczowe cechy
Ten opis został przetłumaczony automatycznie z języka angielskiego - Oryginalną wersję zobacz tutaj
Doepfer A-101-6 Opto FET VCF/Phaser to moduł filtrujący 8HP multi-mode dla syntezatorów Eurostojak. Zaprojektowany z wykorzystaniem hybrydowego obwodu Opto-FET, A-101-6 jest niezwykle stabilny przy wysokich poziomach napięcia, zapewniając solidny i czuły efekt filtrowania, który może tworzyć modulację w stylu FM z niemal zerowymi zniekształceniami. Wewnątrz urządzenia znajduje się sześć szeregowych filtrów o nachyleniu 6dB/okt, dzięki czemu Doepfer A-101-6 oferuje szeroki zakres różnych typów filtracji, od dolnoprzepustowych, górnoprzepustowych i dwóch typów filtrów wszechprzepustowych.
Na odwrocie A-101-6 znajdują się zworki do zmiany typu filtra oraz mały potencjometr do regulacji poziomu nachylenia i maksymalnego rezonansu. Idealnym rozwiązaniem dla dostosowania reakcji modułu do źródła dźwięku jest możliwość regulacji zawartości harmonicznych i poziomu nasycenia na pokrętle Feedback. Z łatwością można uzyskać dowolny efekt, od czystego i gładkiego do zgrzytliwego i przesterowanego rezonansu, oferując szeroką paletę tonalną do filtrowania.
Numer produktu: 220472
Złożony z sześciu szeregowych stopni filtrujących 6dB/Oct, A-101-6 może pracować w czterech różnych trybach. Tryby dolnoprzepustowy, górnoprzepustowy i dwa wszechprzepustowe zapewniają elastyczną filtrację praktycznie każdego źródła sygnału. Oczywiste wybory w przypadku modułu filtrów wielotrybowych, dolnoprzepustowego i górnoprzepustowego, dają możliwość zaprojektowania brzmienia sygnału w celu okiełznania extreme krańców widma częstotliwości, tak aby pasowały do miksu lub były wykorzystywane do kreatywnych efektów w celu dodania suspensu. Magia A-101-6 tkwi jednak w dwóch trybach pracy filtra wszechprzepustowego. Filtry all-pass są w istocie krótkimi, zależnymi od częstotliwości delay. Wysokie i niskie częstotliwości zawierają bardzo różne poziomy energii i dlatego poruszają się w różnym tempie. Filtr wszechprzepustowy można wykorzystać do zmiany relacji fazowych różnych końców widma częstotliwości w celu stworzenia interesującej modulacji FM, takiej jak Phaser.
Na odwrocie urządzenia znajduje się kilka sztuczek, które kryją się w rękawie A-101-6. Znajdują się tu zworki i mały potencjometr trymujący. Umożliwiają one wybór typu filtra i regulację maksymalnego poziomu rezonansu/sprzężenia zwrotnego oraz siły zbocza sygnału w A-101-6. Może to być szczególnie przydatne do kontrolowania maksymalnego poziomu rezonansu w module. Rezonans jest kontrolowany przez regulację sprzężenia zwrotnego i przy ustawieniu na poziomach nominalnych może być wprowadzony w stan samospełnienia. Regulacja sprzężenia zwrotnego w kierunku samospełnienia może być wykorzystana do bardzo kreatywnych efektów w trybie All-pass, pozwalając na uzyskanie unikalnego, zogniskowanego, przesterowanego dźwięku w określonym zakresie częstotliwości, który przebija się przez każdy miks.
Dzięki zastosowaniu obwodów Opto FET, Doepfer A-101-6 zapewnia wyjątkowe brzmienie wśród filtrów wielotrybowych. Podobny do Vactroli, ale wykorzystujący zależne od światła tranzystory polowe (FET) zamiast zależnych od światła rezystorów (LDR). Układ różni się od tradycyjnych układów FET tym, że A-101-6 łączy w sobie FET-y i diodę LED (Light-emitting diode), dzięki czemu uzyskuje się znacznie szybszy czas reakcji. Ta ulepszona reakcja pozwala na szybsze uzyskanie charakterystyki ataku i zaniku sygnału, a nawet otwiera możliwości dla efektów FM, takich jak Phasers.
Konstrukcja A-101-6 jest podatna na zniekształcenia, gdy na wejście podawane są sygnały o wyższym poziomie. Idealny do filtrów wielotrybowych, można stworzyć chrzęszczące i grzmiące niskie tony, idealne do linii basowych w tradycyjnym stylu Acid House lub nawet przekształcić linie prowadzące w ostre terytorium overdrive, po odfiltrowaniu niskich tonów, aby z łatwością przeciąć gęsty miks.