Pełny opis
Widok pełny Opis
Sekrety Metal Zone
Boss MT-2 Metal Zone jest jednym z najbardziej złożonych pedałów do grania na brudno i posiada prawdopodobnie najbardziej wyrafinowany (i najmniej zrozumiały) układ w jakimkolwiek pedale dostępnym na rynku masowym. Najprościej rzecz ujmując, mamy tu bufor wejściowy, układ kształtowania barwy przed zniekształceniem, stopień wzmocnienia i diody obcinające, układ kształtowania barwy po zniekształceniu, pokrętła regulacji tonów wysokich i niskich oraz przestrajaną regulację tonów średnich.
Układ kształtowania brzmienia przed zniekształceniem daje wyraźny "garb" tonów średnich. Jeśli przed pedałem przesteru umieścimy "kaczkę", okaże się, że przesuwając "kaczkę" można zmienić brzmienie przesteru. To właśnie dzieje się w tym przypadku: w odpowiedzi częstotliwościowej tworzony jest szczyt, który wzmacnia średnie tony i kształtuje brzmienie przesteru.
Następny układ jest w istocie dwustopniowym układem obcinania. Przy minimalnym wzmocnieniu jest tylko tyle sygnału, że diody są w stanie przewodzić, więc generowane jest lekkie chrupnięcie. Kiedy wzmocnienie wzrasta do wartości x8 lub więcej, op-amp również zaczyna się obcinać, a wzmocnione wyjście jest mocno obcinane przez diody. Tak więc ta regulacja wzmocnienia nie idzie tylko do 11, ale aż do 252!
W tym momencie pozostaje już tylko absurdalnie mocno obcięty sygnał. Po diodach, mamy nasz surowy przester, z tak dużym wzmocnieniem i crunch, jak tylko ktoś mógłby chcieć. Następnie pojawia się filtr, który daje miękkie działanie lowpass i usuwa trochę wysokich tonów. Układ kształtowania brzmienia po zniekształceniu jest bardziej wyrafinowaną wersją układu kształtowania brzmienia przed zniekształceniem i posiada dwa szczyty w odpowiedzi częstotliwościowej. Przemiatana regulacja tonów średnich jest w istocie półparametrycznym korektorem EQ i zapewnia cięcie lub podbicie o 15 dB, dzięki czemu można przełączać się między klasycznym brzmieniem scooped a mocnymi tonami średnimi.
Podczas gdy w wielu innych pedałach distortion, wybrany op-amp lub diody obcinające mają znaczący wpływ na brzmienie wyjściowe, w MT-2 wszystko sprowadza się do pasma przenoszenia. Silnie kształtowana na każdym etapie, odpowiedź częstotliwościowa determinuje brzmienie pedału, o wiele bardziej niż wybór komponentów. To początkowe średnie wybrzmienie przed zniekształceniem, podwójne obcinanie high-gain, a następnie wyskalowane średnie pasmo przenoszenia po nim, nadają pedałowi jego brzmienie signature. Dodaj do tego wysoki stopień kontroli tonalnej, który pochodzi z potężnego EQ i masz udany pedał - musisz tylko wiedzieć jak go używać.
Cechy
- Ikoniczny pedał high-gain distortion
- Innowacyjny, dwustopniowy układ wzmocnienia pozwala uzyskać gęste i zwarte brzmienie typu distortion
z gładkim, śpiewnym sustainem
- Trójpasmowy aktywny korektor z półparametrycznym środkiem zapewnia intensywne brzmienie
możliwość dostosowania brzmienia do własnych potrzeb dzięki możliwości podbicia/obcięcia do 15 dB na każdym paśmie
- Łatwe do osiągnięcia masywne, satysfakcjonujące brzmienie przy każdym poziomie głośności
Specyfikacja
- Kod produktu: MT-2-3A
- Elementysterujące:
- Pokrętło DIST
- Pokrętło EQUALIZER MIDDLE/MID FREQ
- Pokrętło EQUALIZER HIGH/LOW
- Pokrętło LEVEL
- Przełącznik pedału
- Wskaźnik: Wskaźnik CHECK (Służy do wskazywania konieczności sprawdzenia baterii)
- Złącza:
- Gniazdo INPUT: 1/4 cala typu telefonicznego
- Gniazdowyjściowe: 1/4 cala typu telefonicznego
- Gniazdo DC IN
- Zasilanie:
- Bateria węglowo-cynkowa (9 V, 6F22) lub bateria alkaliczna (9 V, 6LR61)
- Zasilacz sieciowy (PSA series: sprzedawany oddzielnie)
- Pobór prądu: 30 mA
- Przewidywany czas pracy baterii przy ciągłym użyt kowaniu (Dane te będą się różnić w zależności od rzeczywistych warunków użytkowania):
- Węgiel: Około 12,5 godziny
- Alkaliczne: Około 23,5 godziny
- Wymiary: 73 (W) x 129 (D) x 59 (H) mm / 2-7/8 (W) x 5-1/8 (D) x 2-3/8 (H) cali
- Waga (z akumulatorem): 385 g / 14 oz