Pełny opis
Widok pełny Opis
Sekrety strefy metalowej
Boss MT-2 Metal Zone jest jednym z najbardziej złożonych pedałów brudnych istniejących i ma prawdopodobnie najbardziej wyrafinowany (i najmniej zrozumiały) obwód na każdym pedale masowym. Krótko mówiąc, masz do dyspozycji bufor wejściowy, układ wstępnego kształtowania barwy, stopień wzmocnienia i diody klipsowania, układ kształtowania barwy po zniekształceniach, regulatory tonu wysokiego i niskiego oraz regulację tonu średniego z możliwością zamiatania.
Kształtowanie tonu przed zniekształceniem daje zauważalny "średni garb". Jeśli umieścisz kaczkę przed pedałem zniekształceń, możesz zmienić ton zniekształceń przesuwając kaczkę. To, co się tutaj dzieje: szczytowe pasmo przenoszenia jest tworzone w celu zwiększenia średniego zakresu i kształtowania dźwięku zniekształceń.
Następny jest zasadniczo dwustopniowy obwód klipsowania. Przy minimalnym wzmocnieniu, jest tylko tyle sygnału, że diody przewodzą, więc generuje lekki crunch. Gdy wzmocnienie wzrośnie do x8 lub więcej, op-amp też zacznie się zacinać, a podbite wyjście zostanie mocno przycięte przez diody. Tak więc ta regulacja wzmocnienia nie idzie tylko do 11, ale do 252!
Do tego momentu pozostaje tylko śmiesznie mocno przycięty sygnał. Po diodach, mamy nasze surowe zniekształcenia, z tak dużym wzmocnieniem i crunch, jak każdy mógłby chcieć. Następnie pojawia się filtr, który daje delikatną akcję lowpassową i usuwa jakieś wysokie tony. Kształtowanie tonów po zniekształceniach jest bardziej wyrafinowaną wersją układu kształtowania tonów przed zniekształceniami i ma dwa gyratory, a więc dwa szczyty w pasmie przenoszenia. Zamiatalna regulacja średnich tonów jest w zasadzie półparametrycznym korektorem i daje 15dB podbicia lub cięcia, dzięki czemu można przełączać się pomiędzy klasycznym brzmieniem punktowanym a grubymi tonami średnio-ciężkimi.
Podczas gdy na wielu innych pedałach zniekształceń, wybrany op-amp lub diody klipsowe mają duży wpływ na dźwięk wyjściowy, w MT-2 chodzi o pasmo przenoszenia. Ciężko ukształtowane na każdym etapie, te pasmo przenoszenia determinują brzmienie pedału, o wiele bardziej niż wybór komponentów kiedykolwiek by to zrobił. Ten początkowy mid-hump przed zniekształceń, wysoki zysk podwójnego clipping, a następnie scooped-mid odpowiedź po nadać pedału jego signature ton. Dodaj do tego wysoki stopień kontroli tonalnej, który pochodzi z potężnego EQ i masz udany pedał - trzeba tylko wiedzieć, jak go używać.
Cechy
- Niesamowicie brzmiący pedał zniekształceń z unikalnym układem o podwójnym wzmocnieniu
- Zapewnia super długi sustain oraz ciężkie średnie i niskie tony jak stos przesterowanych wzmacniaczy.
- Trójzakresowy korektor EQ z półparametryczną regulacją środka oferuje szeroki zakres tekstur zniekształceń extreme
- Obowiązkowy pedał dla każdego gitarzysty hard rockowego lub metalowego.
Specyfikacje
Ogólne
- Nominalny poziom wejściowy: -20 dBu
- Impedancja wejściowa: 1 Mohm
- Nominalny poziom wyjściowy: -20 dBu
- Impedancja wyjściowa: 1 kohm
- Zalecana impedancja obciążenia: 10 kohms lub większa
- Bypass: Buforowane
- Kontrole: Zniekształcenia, EQ Średnia/Średnia częstotliwość, EQ Wysoka/Niska częstotliwość, Poziom, Przełącznik pedałowy
- Wskaźnik: Wskaźnik kontrolny
- Łączniki: 1/4'' Gniazdo wejściowe, 1/4'' Gniazdo wyjściowe, DC w Jack
- Zasilanie:
- Bateria węglowo-cynkowa (9 V, 6F22) lub bateria alkaliczna (9 V, 6LR61)
- Zasilacz sieciowy (PSA Series: Sprzedawany oddzielnie)
- Pobórprądu: 20 mA
- Przewidywany czas pracy baterii w trybie ciągłym:
- Węgiel: Około 19,5 godziny
- Alkalina: Około 34,0 godzin
- Akcesoria: Instrukcja obsługi, ulotki, bateria węglowo-cynkowa (9V, 6F22)
Wymiary
- Szerokość: 2,875'' (73 mm)
- Głębokość: 5.125'' (129 mm)
- Wysokość: 2,375'' (59 mm)
- Waga: 0,41 kg (15 uncji)