Nieobsługiwana przeglądarka
Przeglądarka internetowa, której obecnie używasz, nie jest już wspierana i w związku z tym funkcje tej strony mogą nie działać zgodnie z oczekiwaniami. Zalecamy aktualizację do aktualnie obsługiwanej przeglądarki (takiej jak Chrome, Edge lub Firefox), aby poprawić bezpieczeństwo, szybkość i ogólne wrażenia.
Kluczowe cechy
Ten opis został przetłumaczony automatycznie z języka angielskiego - Oryginalną wersję zobacz tutaj
W 1957 Gibsona ewolucji Les Paul modelu elektryczna już przeprowadzono kilka istotnych modyfikacji, które pozostałyby jako fundament ikoniczna gitara znany na świecie już dziś jako Gibson Les Paul Standard. Jednak podczas dodawania nowych Tune-o-matic tailpiece bridge i stopbar rok wcześniej znacznie się poprawiła ogólne działanie Les Paul, czy nic nie porównać z dodatkiem Gibsona pionierskie humbucking pobranie w 1957 roku.
Numer produktu: 12510
"Prawdziwie wspaniały instrument z plecami i szyją natural mahogany, podczas gdy top jest w błyszczącej gold z kontrastowym wykończeniem ivory." - Oryginalna reklama Gibsona, około 1955 roku.
Kliknij na poniższy link, aby pobrać demo Gibson Les Paul 1957 w formacie MP3 Goldtop VOS
Do 1957 r. Gibson's ewoluujących Les Paul model gitara miała już poddane kilka kluczowych modyfikacji, które pozostaną jako podstawa wersji ikoniczne znany na całym świecie dzisiaj jako Les Paul statyward. Ale podczas gdy dodanie nowego Tune-o-matic mostek i stopbar tailpiece jeden rok wcześniej miał znacznie poprawić ogólną funkcjonalność Les Paul, nic nie będzie porównywać z dodaniem Gibsons pionierskie humbucking pickup w 1957 roku.
Pod kierunkiem legendarnego Gibsona President Ted McCarty, inżynier Gibsona Seth Lover rozpoczął pracę nad obwodem tonowym z możliwością redukcji szumu gdzieś w 1954 r., starając się o patent amerykańskiego projektu stąd nazwa Patent Applied For, lub PAF w dniu 22 czerwca 1955 roku. Na początku 1957 roku, statywardowa wersja dwucewkowa przetwornika humbucker zaczęła pojawiać się na Gibson ES-175s i ES-350Ts, a ostatecznie na Goldtopie Les Paul Model z tego samego roku.
Ciało
Oprócz pickupsów, podstawowe specyfikacje tych z 1957 roku Les Paul Model Goldtops pozostały niezmienione. Istniało jednak kilka drobnych kosmetycznych wariacji, które sprawiły, że wersja z 1957 r. była znacząca w rozwoju Les Paul, z których najbardziej godne uwagi było umieszczenie inkrustowanego, perłowego logo Gibsona, które zostało przesunięte bliżej górnej krawędzi główki. Dodatkowo, rok 1957 miał być ostatnim pełnym rokiem produkcji modelu Gibsona z wykończeniem Goldtop. Popularny kolor nie ozdobiłby innej gitary Gibson aż do 1968 roku.
Rekreacja prawie doskonała
Dzisiejszy Les Paul Goldtop z roku 1957 na stronie Gibson Custom Shop jest niemalże doskonałym odtworzeniem oryginalnego instrumentu, w całej jego oryginalnej błyskotliwości i historycznej okazałości. Ciało posiada tradycyjny ręcznie rzeźbiony wierzch klonu Gibsona oraz solidne, nieważkie, odciążone ciało mahoniowe. Główka wykonana jest z okleiny z Holly Head, w przeciwieństwie do włókna, tak jak to było w 1957 roku, a tulipany w stylu vintage są montowane w linii prostej, również jak były na oryginale. Szyja wykonana jest z jednego kawałka mahoniu i przymocowana do ciała za pomocą długiego czopa szyi - jednej z bardziej wyróżniających się cech Les Paul w latach 50. Szyja zwieńczona jest 22-fretową palisandrową podstrunnicą wyposażoną w akrylowe inkrustacje trapezowe dopasowane do wielkości koloru oryginałów. Oczywiście dwa legendarne przetworniki Gibsona Burstbuckera zapewniają wszystkie subtelne odmiany prawdziwego, klasycznego tonu humbucker przy użyciu historycznie "niezrównanych" uzwojeń szpulowych i magnesów Alnico II. Wykończenie gitary Antique Gold również pasuje do odcienia oryginalnego modelu, dając ten model Custom Shop dokładny i wyraźny wygląd tego tradycyjnego Les Paul. Inne historyczne spotkania obejmują potencjometry CTS, kondensatory trzmielowe, walcowane, kremowe oprawy podstrunnicowe, jednowarstwowe, cienkie oprawy wokół korpusu oraz okresowo poprawne włączniki i podnośniki. Les Paul Goldtop z 1957 r. ma wykończenie V.O.S. i jest dostarczany ze statywardowym etui Gibson Custom, zestawem do pielęgnacji na zamówienie oraz certyfikatem autentyczności.
Sławni gracze
W 1957 r. Les Paul Goldtop był również wzorem znanym Duane'owi Allmanowi w latach tworzenia Allman Brothers Band i jego wczesnej pracy sesyjnej, w tym pracy z Ericem Claptonem (sesje Layli), legendarnych nagrań Allman Brothers Bands Fillmore, a także dwóch pierwszych albumów, które przez wielu uważane były za jeden z najważniejszych w historii rock and rolla.
Wykończenie nitrocelulozowe
Stosowanie wykończenia nitrocelulozowego do każdej gitary Gibson jest jednym z najbardziej pracochłonnych elementów procesu tworzenia gitary. Prawidłowo zastosowane nitrocelulozowe wykończenie wymaga długich godzin pracy człowieka, kilku równomiernie rozłożonych warstw i wygórowanego czasu suszenia. Ale ten fakt nigdy nie kiwnęła Gibson do zmiany tej sprawdzonej w czasie metody, stosowane od czasu pierwszego Gibson gitara została pokropiona lacquer z powrotem w 1894 roku. Dlaczego dla początkujących nitro wykończenie wysycha do znacznie cieńszej warstwy niż wykończenie poliuretanowe, co oznacza, że jest mniej zakłóceń z naturalnych wibracji instrumentu, co pozwala na czystsze brzmienie. Wykończenie nitro jest również bardziej miękkie, co sprawia, że można je łatwo naprawić. W przypadku wykończenia nitrowego można naprawić zarysowanie lub ding, ale nie można tego samego zrobić w przypadku wykończenia poliuretanowego. Ponadto, wykończenie nitro jest bardzo porowate w naturze i z czasem staje się cieńsze. Nie uszczelnia on drewna w hermetycznej powłoce, jak w przypadku wykończenia poli? i pozwala drewnu oddychać i starzeć się prawidłowo.
Wszystkie gitary VOS (Vintage Original Spec) series będą korzystać z zastrzeżonego procesu, który obejmuje unikalne kroki do bejcowania, szlifowania na mokro i ręcznego docierania; następnie gitary odzwierciedlają co dobrze zadbane dla 40-letniej gitary wygląda. Rezultatem jest niezwykła patyna, która zachwyci nawet najbardziej dyskryminujących entuzjastów.