Pełny opis
Widok pełny Opis
Sekrety obwodów do ciężkiego brzmienia
Ciężko albo do domu. Behringer UM300 Ultra Metal Effects Pedal posiada zaskakująco złożony układ. W prostych słowach, masz bufor wejściowy, układ kształtowania barwy przed zniekształceniem, stopień wzmocnienia i diody obcinające, układ kształtowania barwy po zniekształceniu, regulatory wysokich i niskich tonów oraz przestrajaną regulację tonów średnich.
Układ kształtowania barwy dźwięku przed zniekształceniem daje zauważalny "garb w środku". Jeśli przed pedałem przesteru umieścimy "kaczkę", okaże się, że przesuwając "kaczkę" można zmienić brzmienie przesteru. To właśnie dzieje się w tym przypadku: w odpowiedzi częstotliwościowej tworzony jest szczyt, który wzmacnia średnie tony i kształtuje brzmienie przesteru.
Następny układ jest w istocie dwustopniowym układem obcinania. Przy minimalnym wzmocnieniu jest tylko tyle sygnału, że diody są w stanie przewodzić, więc generowane jest lekkie chrupnięcie. Kiedy wzmocnienie wzrasta do wartości x8 lub więcej, op-amp również zaczyna się obcinać, a wzmocnione wyjście jest mocno obcinane przez diody. Tak więc ta regulacja wzmocnienia nie idzie tylko do 11, ale aż do 252!
W tym momencie pozostaje już tylko absurdalnie mocno obcięty sygnał. Po diodach, mamy nasz surowy przester, z tak dużym wzmocnieniem i crunch, jak tylko ktoś mógłby chcieć. Następnie pojawia się filtr, który daje miękkie działanie lowpass i usuwa trochę wysokich tonów. Układ kształtowania barwy dźwięku po zniekształceniu jest bardziej wyrafinowaną wersją układu kształtowania barwy dźwięku przed zniekształceniem i posiada dwa gyratory, a więc dwa szczyty w odpowiedzi częstotliwościowej. Przemiatana regulacja tonów średnich jest w istocie półparametrycznym korektorem i umożliwia obcięcie lub podbicie o 15 dB, dzięki czemu można przełączać się między klasycznym brzmieniem scooped a mocnymi tonami średnimi.
Podczas gdy w wielu innych pedałach distortion, wybrany op-amp lub diody obcinające mają główny wpływ na brzmienie wyjściowe, w UM300 wszystko sprowadza się do odpowiedzi częstotliwościowej. Mocno kształtowana na każdym etapie, odpowiedź częstotliwościowa determinuje brzmienie pedału, o wiele bardziej niż wybór komponentów. Ten początkowy średni garb przed zniekształceniem, podwójne przycięcie high-gain, a następnie scooped-mid response po nim nadają pedałowi jego brzmienie signature. Dodaj do tego wysoki stopień kontroli tonalnej, który pochodzi z potężnego EQ i masz udany pedał - musisz tylko wiedzieć jak go używać.
Cechy
- Extreme i poszukiwany hard rockowy lub heavy metalowy przester
- Zaprojektowany, aby konkurować łeb w łeb z wiodącymi produktami na rynku
- Obwody multi-gain zapewniają super-gęsty, lampowy przester oraz niekończący się sustain
- Dedykowane potencjometry Distortion, 3-pasmowy EQ i Level umożliwiają wszechstronne kształtowanie brzmienia
- Dioda LED sygnalizująca włączenie/wyłączenie efektu i sprawdzenie stanu baterii
- Zasilanie z baterii 9V lub z zasilacza Behringer PSU-SB zasilacz DC (nie dołączony)
- Najwyższej klasy elektroniczny włącznik/wyłącznik zapewniający najwyższą integralność sygnału w trybie bypass
- Zaprojektowany i skonstruowany w Niemczech
Specyfikacja
- Kontrolery:
- Distortion
- Wysoki EQ
- Low EQ
- Mid EQ i częstotliwość
- Poziom
- Złącze wejściowe: 1/4'' TS
- Impedancja wejściowa: 500k?
- Złącze wyjściowe: 1/4'' TS
- Impedancja wyjściowa: 1k?
- Zasilanie: PSU-SB 9VDC lub bateria 9V
- Wymiary: 54mm x 70mm x 123mm (H x W x D)
- Waga: 0.33kg / 0.73lbs