Pełny opis
Widok pełny Opis
Oprogramowanie do obróbki dźwięku 3D
W oparciu o zasadę cząstek dowolny plik dźwiękowy można wykorzystać do utworzenia punktów wyzwalających, które tworzą cząstkę dźwięku. Przy użyciu tylko jednego pliku dźwiękowego system cząsteczek w programie Sound Particles 2 wytworzy ten sam plik z różnymi wariacjami, natomiast zaimportowanie więcej niż jednego pliku spowoduje, że każda cząsteczka będzie losowo odtwarzać jeden z dostępnych plików dźwiękowych. Dzięki dostępności nawet miliona cząsteczek program Sound Particles 2 oferuje ekscytującą paletę dostępnych projektów dźwiękowych, które można wykorzystać na stronie contemporary.
Każda cząstka może być użyta na kilka różnych sposobów, w tym jako grupa lub emiter. Grupy tworzą wszystkie cząstki jednocześnie, natomiast emitery wytwarzają cząstki w stałym tempie. Dla urozmaicenia do każdej cząstki można dołączyć modyfikatory dźwięku, co pozwala uzyskać znacznie bardziej zróżnicowany zakres dźwięków i ruchów między cząstkami. Modyfikatory dźwięku mogą mieć dowolną postać - od podstawowych funkcji, takich jak korektor dźwięku lub proste opóźnienia, po bardzo złożone procesy, takie jak filtry losowe, losowe zmiany wysokości dźwięku lub nawet modyfikatory granularne.
Integracja ze źródłami animacji
Dzięki automatyzacji klatek kluczowych i obsłudze animacji, Sound Particles 2 wznosi się na szczyt wszystkich dostępnych programów 3D. Przejmij kontrolę nad przestrzennym ruchem dźwięków w przestrzeni, kontrolując każdy szczegół automatyzacji i tworząc eksperymentalne projekty dźwiękowe. Czy chcesz, aby dźwięk zaczynał się w ciasnej sferze, a po 30 sekundach rozszerzał się na 10 metrów? Nie ma problemu. Cząstki dźwięku zajmą się animacją i ruchem za Ciebie. Za pomocą automatyzacji można sterować parametrami powiązanymi z modyfikatorami ruchu, które są dołączone w celu dodania losowego ruchu cząsteczek. Można na przykład zautomatyzować setki cząstek z losową zmianą wysokości dźwięku poruszających się po polu przestrzennym. Tworzenie projektów dźwiękowych w przestrzeni 3D jeszcze nigdy nie było tak łatwe.
System wirtualnych mikrofonów zapewnia wciągającą personalizację
System wirtualnych mikrofonów w programie Sound Particles 2, który działa jak wirtualna kamera dźwiękowa poruszająca się wokół źródła dźwięku, to doskonałe narzędzie do zanurzenia się w przestrzeni. Dzięki wirtualnym mikrofonom można uchwycić cząsteczki z innej perspektywy, co zapewnia lepszą spójność między dźwiękiem a wizualizacją na ekranie. Można używać kilku mikrofonów jednocześnie i wybierać spośród szerokiej gamy formatów, dzięki czemu są one gotowe na każdą sytuację. Obsługiwane są formaty dookólne, kardioidalne, hiperkardioidalne, dwukierunkowe, stereofoniczne (XY, MS, AB, Blumlein, Decca Tree, ORTF), Ambisonics, wielokanałowe, a nawet Dolby Atmos. Dostępna jest szeroka gama różnych konfiguracji, ale program Sound Particles 2 umożliwia tworzenie własnych układów głośników, które można wykorzystać w Wirtualnym Systemie Mikrofonowym.
Wszechstronna zgodność z materiałami wideo
Tworzenie dźwięków do filmów wideo to najlepszy sposób na maksymalizację realizmu i wiarygodności dźwięku w filmie lub telewizji. Program Sound Particles 2 oferuje możliwość wczytania klipu wideo lub obrazu i miksowania ich do podpowiedzi na ekranie. Korzystając z widoku sferycznego, można zobaczyć cząsteczki ułożone na obrazie, co pozwala na dokładniejsze rozmieszczenie dźwięków w polu przestrzennym. Ponadto program Sound Particles 2 umożliwia importowanie filmów 360 stopni w celu miksowania dźwięku. Korzystając z wirtualnych mikrofonów Ambisonics i dołączonej aplikacji VR Client, można miksować ścieżki z możliwością śledzenia głowy, aby zwizualizować, jak dźwięk porusza się wokół źródła wideo.
Zachwycająca jakość dźwięku
Każda cząstka w Sound Particles 2 jest wewnętrznie przetwarzana w celu uzyskania maksymalnej jakości dźwięku, a wszystko to w oparciu o 64-bitową precyzję zmiennoprzecinkową. Zaletą 64-bitowego przetwarzania wewnętrznego jest ilość dźwięków, które można miksować w programie Sound Particles 2. Przy użyciu nawet miliona cząstek potrzebny jest duży zakres dynamiki, aby pokryć wszystkie dźwięki - od bezpośrednich odgłosów eksplozji po odległe odgłosy szeptów. Zakres dynamiki na etapie miksowania jest kompensowany przez normalizację, która jest stosowana na etapie wyjściowym, aby zapewnić bardziej liniowy poziom dźwięku do celów odsłuchowych. Oczywiście Sound Particles obsługuje częstotliwości próbkowania od 44,1 do 192 kHz, dzięki czemu można go łatwo zintegrować z procesem pracy niezależnie od używanego systemu.
Recenzje
"Particles wywarło niesamowity wpływ na naszą pracę, daleko wykraczając poza wszystko, co mogliśmy osiągnąć za pomocą gałek, przycisków i innego oprogramowania". - Cameron Frankley - nadzorujący montaż dźwięku (Geostorm)
"Mogę szczerze powiedzieć, że nigdy wcześniej nie korzystałem z takiego oprogramowania jak Sound Particles. Jest ono naprawdę niezwykłe - jestem nim zafascynowany." - Jason W. Jennings - Supervising Sound Editor (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows)
"Sound Particles tworzy treści dźwiękowe w świeży i innowacyjny sposób. Dopiero teraz poznałem wszystkie możliwości, a już uczę się myśleć w zupełnie nowy sposób. Ma też prawdopodobnie najlepszy efekt Dopplera, jakiego kiedykolwiek używałem w oprogramowaniu!" - David Farmer - Sound Designer (Władca Pierścieni, Hobbit)
"Za pomocą cząsteczek możemy tworzyć naprawdę ambitne pejzaże dźwiękowe. To fascynujące narzędzie, którego często używam w serialu do tworzenia elementów." - Benjamin Cook - Nadzorujący montaż dźwięku (Black Sails - Emmy za wybitny montaż dźwięku)
Właściwości
- Nowo opracowana strona engine, zoptymalizowana pod kątem reagowania na zmiany zachodzące w czasie rzeczywistym, aby zachować nieskazitelną jakość dźwięku podczas regulacji parametrów
- Masowa produkcja efektów dźwiękowych dzięki przetwarzaniu wsadowemu, umożliwiającemu jednoczesne tworzenie setek renderów
- Ponad 100 profesjonalnie przygotowanych presetów z możliwością zapisania nieskończonej liczby ustawień ścieżek
- Zapisz każdy aspekt sesji jako szablon użytkownika, aby przywołać go w każdej nowej sesji, łącznie z utworami i ustawieniami mikrofonu
- Bezbłędna integracja z szerokim zakresem najważniejszych elementów branżowych, takich jak CGI
- Importuj informacje 3D i połącz efekty dźwiękowe z tymi obiektami, aby usłyszeć, jak produkt final łączy się w całość
- Renderowanie w czasie rzeczywistym
- Automatyczne dekodowanie dowolnego formatu umożliwia monitorowanie w trybie dźwięku obuusznego
- Zawiera aplikację VR Client App do monitorowania filmów 360 i dźwięku Ambisonics bezpośrednio na urządzeniu z systemem Android
- Wirtualne mikrofony Ambisonics i aplikacja VR Client mogą być używane do monitorowania dźwięku z możliwością śledzenia głowy podczas oglądania filmów 360
- Wykorzystanie do miliona cząsteczek źródeł dźwięku odtwarzanych jednocześnie w celu uzyskania głębokiego i ekspansywnego dźwięku w aplikacji do projektowania dźwięku
- Modyfikatory dźwięku umożliwiają wprowadzanie subtelnych zmian w cząsteczkach, dzięki czemu każdy dźwięk ma swój własny, niepowtarzalny ton i charakter
- Grupy cząsteczek umożliwiają jednoczesne tworzenie dźwięków, podczas gdy emitery cząsteczek tworzą dźwięki w stałym tempie
- Szeroki zakres modyfikatorów dźwięku, w tym proste zmiany, takie jak korektor graficzny lub podstawowe opóźnienia, a także złożone procesory, takie jak filtry, losowe podzakresy, losowe zmiany wysokości dźwięku lub modyfikatory granularne
- Animacja klatek kluczowych i modyfikatory ruchu umożliwiają dodanie ruchu do cząsteczek
- Umieść dźwięk w perspektywie przestrzennej dzięki wirtualnym mikrofonom działającym jak kamera dźwiękowa
- Twórz nowe pozycje wirtualnych mikrofonów, aby dostosować układy głośników do własnych potrzeb
- Renderowanie w HOA Ambisonics do kompatybilnych formatów ACN/FuMa/SID, N3D/SN3D/maxN)
- Obsługa nowoczesnych formatów Dolby Atmos, aż do Atmos 9.1 (łóżko), Auro 11.1/13.1, NHK 22.2
- Przełączanie między pomiarami metrycznymi i imperialnymi w celu lepszego zrozumienia pomiarów przestrzennych
- Dostępne są pełne widoki 2D i 3D
- Śledzenie przestrzenne i pomiary propagacji pozwalają symulować efekt Dopplera w przypadku dźwięku poruszającego się w przestrzeni.
- Generatory losowe mogą tworzyć nowe cząstki z tego samego źródła, aby uzyskać nieco inny dźwięk
- System wsparcia Best Effort umożliwiający uzyskanie informacji zwrotnej i pomocy w realizacji projektów
Specyfikacje
Wymagania systemowe
- System operacyjny:
- Mac: OSX 10.9 lub nowszy
- Windows: Windows 7/8/10
- Procesor: 2-rdzeniowy lub szybszy
- RAM: 4 GB lub więcej
- Miejsce na dysku: 620 MB
Ogólne